УВОД
ЦИЉ: Циљ ове радионице је да се ученици обавесте о циљевима и задацима програма и начином рада, и да се међусобно упознају. ЗАДАЦИ: - упознавање ученика са садржајем и циљевима предмета, - упознавање са начином рада, - међусобно представљање ученика, - саопштавање очекивања од предмета. Материјал за рад : - папир и оловке - велики папир (хамер или пакпапир) за исписивање правила
ормација су књиге, штампа, радио, телевизија, филм, интернет. ОПИС АКТИВНОСТИ На уводном часу потребно је да се ученици упознају са садржајем предмета и начином рада, као и са радионичарским начином рада. Први корак: Упознавање са предметом - Када кажемо да смо ми грађани то значи да живимо у држави у којој сви имамо једнака права без обзира на класну или националну припадност, пол или било које друге разлике и такво друштво се зове грађанско друштво. Живот у грађанском друштву тражи од свих нас да поштујемо једни друге и уважавамо разлике које међу нама постоје, тражи да сами одлучујемо о стварима које су важне за нас, а пошто немамо увек исто мишљење, морамо знати како да се договарамо и радимо заједно, како да заступамо своја убеђења и решавамо сукобе, како да пепознамо и избегнемо насиље, шта можемо да урадимо за очување мира. Овај предмет ће нам помоћи да боље упознамо себе и друге, да се боље разумемо, дружимо, разговарамо и договарамо. - Овај предмет се разликује од других часова, све што се учи ради се кроз разговор и вежбе, које често личе на игру, а у ствари се баве врло озбиљним и важним стварима. На овим часовима се доста разговара, размењују се искуства, игра се различитих улога и игара, некада се црта, глуми, замишљају се различите ствари а некада се уради нешто и ван учионице.Предмет нема уџбеник, користе се краћи текстови, а извори инф Други корак: Међусобно представљање Представљање, свако појединачно и свако да изнесе свија очекивања. Трећи корак:Договор о раду- основна правила Неопходно је на самом почетку утврдити правила а касније се та листа може допуњавати или мало мењати. 1.правило: Сви учествују, нема посматрача, мада свако има право да задржи за себе неки свој доживљај(правило даље) 2.правило: Свако мишљење је драгоцено, без обзира што се разликује од осталих. Важно је само да буде изречено на начин који не вређа друге. 3.правило: Док један ученик говори други га не ометају, сви имају једнаку шансу да буду саслушани. 4.правило: Седење у кругу или мањим радним групама. |