ЛИЧНИ ИДЕНТИТЕТ
ЦИЉ: Циљ ове радионице је да се ученици боље међусобно упознају и да подстакне њихово осећање самопоштовања и личног идентитета.
ЗАДАЦИ: - да ученици препознају и цене своје и туђе позитивне особине
-да се код ученика развија самосвест и лични идентитет
- да се ученици међусобно боље упознају
Материјал за рад: - папир и фломастери за сваког учесника
ОПИС АКТИВНОСТИ:
Први корак: Интервјуисање у паровима, за разговор је потребно 3 до 5 минута. Критеријуми за интервјуисање су: иста или слична боја очију, приближно иста висина, број браће или сестара. Садржаји за разговор су: прича о имену, како смо га добили, добре особине које свако цени код себе, особа која је имала позитиван утицај, неки успех, нешто на шта смо поносни и што смо добро урадили.
Други корак: Ученици редом како седе у кругу треба да издвоје неку своју јединственост, посебност и да је кажу наглас. То по чему су посебни може бити хоби којим се баве, неко специфично умеће, карактеристика, понашање. Уколико то што су издвојили важи још за неког у групи потребно је да смисле нешто ново, све док не пронађу своју специфичност. Сваку јединственост ученици могу да поздраве на договорен начин: аплаузом, браво...
Разговор након вежбе:
-Колико су слични а колико различити?
-Да ли их је нешто изненадило што су код свог пара у овом разговору открили?
-Колико је важно бити посебан?
-Како су се осећали када су са другима поделили оно по чему су јединствени?
Закључак за крај: Сви људи су по неким својим карактеристикама посебни и јединствени и важно је уважити и прихватити како сопствену тако и посебност других људи.