Подручја рада
Претрага
3. Радионица

ОТКРИВАЊЕ И УВАЖАВАЊЕ РАЗЛИКА

 ЦИЉ: Циљ ове радионице је да ученици открију и прихвате постојеће сличности и разлике међу собом и људима уопште и да сагледају сложеност и преклапања властитих и групних идентитета.

ЗАДАЦИ:

-          открити међусобне сличности и разлике;

-          испитати природу и порекло разлика међу људима;

-          сагледати да истовремено припадамо различитим групама;

Материјал за рад: није потребан.

 ОПИС АКТИВНОСТИ:

Први корак: Сви ученици су на средини просторије. Наставник каже да ће, један по један, изнети низ критеријума по којима ученици могу да се групишу. После сваког изговореног критеријума ученици се крећу по простору и траже оне са истим карактеристикама и тако формирају групе.

Критеријуми за груписање:

-омиљена боја,

-знак у коме сте рођени,

-годишње доба које волите,

-ред рођења(јединац, прво, друго...рођени),

-музика коју најрадије слушате,

-инструмент који свирате,

-врста филмова које волите.

Други корак: Анализа претходног искуства. Могућа питања за дискусију:

-Како сте се осећали када сте били у малим, великим групама ?

-Да ли сте се нашли у некој групи са неким за које нисте очекивали да ће бити у истој групи?

-Да ли сте нешто ново сазнали о неком?

-Да ли сте мислили да сте у некој групи слични и по другим карактеристикама осим наведене?

-Да ли можете да нађете број група којима припадате?

-Да ли је потребно да будемо слични да би се са неким дружили?

-Да ли вас разлике и на који начин ометају у дружењу?

Трећи корак: Записивање свих карактеристика којих се ученици сете, по којима су људи слични или исти, оно што је заједничко свим људима. Подстаћи ученике да се не ограниче само на спољашње, физичке карактеристике.

Четврти корак: Ученици треба да излистају што више ствари по којима се људи међусобно разликују, сврставају  у различите групе. И то се записује.

 Дискусија: како групишемо разлике (порекло- урођене, стечене васпитањем и утицајем културе, друштва, трајност- трајне или привремене); како се односимо према разликама, у којој мери нас привлаче сличности а у којој разлике?

Пети корак: Завршни коментар:

Нагласити позитиван аспект постојања разлика међу људима јер нам упознавање тих разлика омогућава боље разумевање себе, а са друге стране, и богатство могућности за наш лични развој као и развој заједнице којој припадамо.