САРАДЊА ЦИЉ: Циљ ове радионице је да се ученици уведу у проблематику сарадње и заједништва насупрот индивидуалној и такмичарској оријентацији, сагледају разлоге за сарадњу и предности које она носи и размотре претпоставке за остваривање сарадње. ЗАДАЦИ: -освестити личне и друштвене разлоге за сарадњу; -испитати предности сарадње; -анализирати претпоставке и сметње за остваривање сарадње. Материјал за рад: папир и оловке. ОПИС АКТИВНОСТИ Први корак: Подела у групе од по четири или шест чланова. Свака група добије по један папир и једну оловку. Задатак: Цртање коришћењем само одређеног броја линија и симбола : усправна, хоризонталана, две косе линије, тачка, круг и горњеи и доњи полукруг. Начин рада је следећи: један ученик узме оловку и нацрта само један од датих симбола, величина може да варира, затим додаје оловку другом ученику и он додаје још један симбол, даје трећем и тако редом. Током целе активности нема разговора нити договора речима. Други корак: Дискутовање о сваком раду појединачно. Трећи корак: Разговор: -Како сте приступили задатку: индивидуално, сараднички или такмичарски? -Да ли су чланови током рада мењали приступ? Зашто? -Какве су разлике међу групним радовима, шта је узрок разликама? -На које тешкоће сте наишли током рада / да ли вам је нешто сметало? -Да ли би ова активност била другачија да сте могли да разговарате? Четврти корак: Ученици треба, свако за себе да се сети неколико ствари које воле да раде када су сами.То и записују. Затим да се сете активности које воле да раде са другима и зашто. -Шта су предности заједничког рада и сарадње? Пети корак: Размена одговора и прављење списка разлога и предности које даје заједнички рад и сарадње. Дискусија:-Које све врсте разлога или мотива имамо за сарадњу и заједнички рад: личне, оне које проистичу из врсте посла/активности... -Шта су предности заједничког рада и сарадње- личне добити, друштвена корист... |