Подручја рада
Претрага
15. Радионица

САРАДЊА

 

ЦИЉ:  Циљ ове радионице је да се ученици уведу у проблематику сарадње и заједништва насупрот индивидуалној и такмичарској оријентацији, сагледају разлоге за сарадњу и предности које она носи и размотре претпоставке за остваривање сарадње.

ЗАДАЦИ: -освестити личне и друштвене разлоге за сарадњу;

-испитати предности сарадње;

-анализирати претпоставке и сметње за остваривање сарадње.

Материјал за рад: папир и оловке.

 ОПИС АКТИВНОСТИ

Први корак: Подела у групе од по четири или шест чланова. Свака група добије по један папир и једну оловку. Задатак: Цртање коришћењем само одређеног броја линија и симбола : усправна, хоризонталана, две косе линије, тачка, круг и горњеи и доњи полукруг. Начин рада је следећи: један ученик узме оловку и нацрта само један од датих симбола, величина може да варира, затим додаје оловку другом ученику и он додаје још један симбол, даје трећем и тако редом. Током целе активности нема разговора нити договора речима.

Други корак: Дискутовање о сваком раду појединачно.

Трећи корак: Разговор:

 -Како сте приступили задатку: индивидуално, сараднички или такмичарски?

-Да ли су чланови током рада мењали приступ?  Зашто?

-Какве су разлике међу групним радовима, шта је узрок разликама?

-На које тешкоће сте наишли током рада / да ли вам је нешто сметало?

-Да ли би ова активност била другачија да сте могли да разговарате?

Четврти корак: Ученици треба, свако за себе да се сети неколико ствари које воле да раде када су сами.То и записују. Затим да се сете активности које воле да раде са другима и зашто.

-Шта су предности заједничког рада и сарадње?

Пети корак: Размена одговора и прављење списка разлога и предности које даје заједнички рад и сарадње.

Дискусија:-Које све врсте разлога или мотива имамо за сарадњу и заједнички рад: личне, оне које проистичу из врсте посла/активности...

-Шта су предности заједничког рада и сарадње- личне добити, друштвена корист...