Подручја рада
Претрага
27. Радионица

ПОСРЕДОВАЊЕ

 

ЦИЉ: Циљ ове радионице је да се ученици упознају са основним идејама, сврхом и поступком посредовања у сукобима и неспоразумима и испробају стечена знања у једној ситуацији симулиране свађе међу друговима.

ЗАДАЦИ: -убеђивање другог кроз игру;

-осмишљавање ситуације сукоба из школског живота;

-посредовање у сукобу и учење основних карактеристика и фаза у посредовању;

-коришћење претходно стечених знања.

Материјал за рад: прилог ''Посредовање'', за сваког ученика.

 ОПИС АКТИВНОСТИ

Први корак: Подела у парове, стану један наспрам другог и разговарају само са две речи: да и не. Један у пару ће упорно говорити да, а други само не. Свако треба да убеди оног другог у своје мишљење и да његов пар на крају попусти.Иако говоре само једну реч могу користити сва друга средства за убеђивање: интонацију, јачину гласа, положаје и покрете тела. После два минута ученици мењају улоге.

Други корак: Разговор:

-Како су се осећали током вежбе?

-Шта је било лакше да заступају?

-Како су промене у реакцији једног(умиљавање, наређивање) утицале на одговор другог у пару?

Други корак: Подела у групе по четворо. У свакој групи треба да буду две особе које су у сукобу, посматрач и посредник у сукобу. Треба да смисле неку ситуацију сукоба из школског живота коју ће да одиграју.

Трећи корак: Започиње процес посредовања.

 Прилог: ПОСРЕДОВАЊЕ

Улога посредника:

-Посредник је особа која је обучена да посредује у сукобу.

-Важно је да буде прихваћен од обе стране у сукобу, да је непристрасан, неутралан.

-Не сме да буде умешан у сукоб.

-Важно је да не просуђује, не вреднује.

Одговоран је за сам процес разговора а не за решење.

-Помаже да стране у сукобу искажу потребе и бриге.

-Помаже у тражењу решења.

 ФАЗЕ У ПОСРЕДОВАЊУ:

  1. Успостављање поверења и договор о правилима рада (посредник седи подједнако удаљен од обе стране, кад један говори други слушају...).

  2. Сукобљене стране износе своје виђење проблема, подстиче изношење потреба и брига. –Посредник активно слуша.

  3. Посредник подстиче дефинисање главног проблема. Сумира.

  4. Посредник сакупља идеје за решење проблема. Истражује шта је свака страна у сукобу реално спремна да уради.

  5. Помаже учесницима да одаберу решења којим су обе стране задовољене, тако што анализира добре и лоше стране предлога.

  6. Договор, долажење до споразума.