Na prethodnom času učenici su upoznati sa sledećim temama: -istorijski okolnosti koje su dovele do naglog uzdizanja Atine (grčko- persijski ratovi) - Perikle kao stub oslonac reforme i promene - opšte odlike umetnosti u ovom periodu I korak: (15 min) Analizirati sledeća dela brainstorming metodom: - rad vajara Fidije (analiza dela „Tri parke“) - rad vajara Polikleta (analiza dela „Kopljonoša“) - rad vajara Mirona (analiza dela „Bacač diska“) - rad vajara Praksitela (analiza dela „Afrodita Knidjanska“) Instrukcija i pitanje: - Pogledajte navedeno delo. Obratite pažnju na pokret i položaj tela, proporcije, liniju, površina, tekstura, oblik, kompozicija. -Koje su vam prve asocijacije kada vidite delo? Odgovore učenika profesor beleži na hameru ili flip-čart papiru. Isto pitanje sledi za sva 4 dela, odgovore učenika beležiti na posebnim papirima, za svako delo. II korak: (25 min.) Na osnovu brainstorming-a i odgovora učenika, sledi usmeren razgovor sa učenicima sa akcentom na sledeće teme: 1. U čemu je razlika između muške i ženske lepote u staroj Grčkoj? 2. Uporedite i navedite sličnosti i razlike u pojmu lepote u staroj Grčkoj i danas. Koji su kriterijumi ženske lepote važili tada a koji danas? 3. Uočite i navedite sličnosti i razlike u pojmu muške lepote u staroj Grčkoj i danas. Koji su kriterijumi muške lepote važili tada a koji danas? 4. Kod Grka se dosta potencira harmonijski razvoj ličnosti (uporedni razvoj i fizičkog i duhovnog, odnsno insistiranje na lepoti tela i duha). Uporedite to sa današnjicom. 5. Imajući u vidu pojam i kriterijume lepote kod starih Grka, potenciranje skladnog razvoja tela i duha, šta iz toga možemo da zaključimo: Koji su bili ciljevi vaspitanja kod njih? Kakve su estetske vrednosti umetnosti? Napravite komparaciju sa današnjicom. Varijacija: II korak je moguće realizovati i kroz rad u malim grupama, gde svaka grupa dobija po 1 pitanje (10 minuta rada u grupi). Nakon toga sledi korak izlaganja grupa i korak objedinjavanja rada grupa (15 minuta). III korak: (5 min.) -Sumiranje rezultata kroz pitanje: Da li u našoj današnjoj kulturi nalazimo elemente grčke kulture i civilizacije? Ako da, navesti konkretne primere. |