Подручја рада
Претрага
Верска настава



Циљеви и задаци верске наставе, као изборног предмета у оквиру средњошколског образовања и васпитања, јесу да се њоме посведоче садржај вере и духовно искуство традиционалних цркава и верских заједница које живе и делају на нашем животном простору, да се ученицима пружи целовит религијски поглед на свет и живот и да им се омогући слободно усвајање духовних и животних вредности цркве или заједнице којој историјски припадају, односно чување и неговање сопственог верског и културног идентитета. Притом, упознавање ученика са вером и духовним искуствима сопствене, историјски дате цркве или верске заједнице треба да се остварује у отвореном и толерантном дијалогу, уз уважавање других религијских искустава и философских погледа, као и научних сазнања и свих позитивних искустава и достигнућа човечанства.
ЗАДАЦИ верске наставе су да код ученика: развија отвореност и однос према Богу, другачијем и савршеном у односу на нас, као и отвореност и однос према другим личностима, према људима као ближњима, а тиме се буди и развија свест о заједници са Богом и са људима и посредно се сузбија екстремни индивидуализам и егоцентризам; буди потреба и способност за постављање питања о целини и коначном смислу постојања човека и света, о људској слободи, о животу у заједници, о феномену смрти, о односу са природом која нас окружује, као и о сопственој одговорности за друге, за свет као творевину Божју и за себе; развија се и негује тежња ка одговорном обликовању заједничког живота са другим људима из сопственог народа и сопствене Цркве или верске заједнице, као и са људима, народима, верским заједницама и културама другачијим од сопствене, ка изналажењу равнотеже између заједнице и своје властите личности и ка остваривању сусрета са светом, са природом и, пре и после свега, са Богом; изграђује способност за дубље разумевање и вредновање културе и цивилизације у којој живе, историје човечанства и људског стваралаштва у науци и другим областима; изграђује свест и уверење да свет и живот имају вечни смисао, као и способност за разумевање и преиспитивање сопственог односа према Богу, људима и природи.
У средњим школама се изучавају: Православни катихизис (веронаука); Исламска вјеронаука (Ilmuddin); Католички вјеронаук; Евангелистичко-лутерански вјеронаук; Словачке евангелистичке цркве а.в; Верско васпитање Реформаторске хришћанске цркве; Хришћанска етика Евангелистичке хришћанске цркве а.в. и Веронаука-Јудаизам. Наставни планови и програми предмета објављени су у Службеном гласнику РС – Просветни гласник бр. 6/2003 (I и II разред), 23/2004 (III разред) и 9/2005 (IV разред). У Техничкој школи у Ужицу се, на основу опредељења ученика, организује настава православног катихизиса (веронауке).