Подручја рада
Претрага
1.час: ПРОИЗВОДЊА И КОРИШЋЕЊЕ ЕЛЕКТРИЧНЕ ЕНЕРГИЈЕ Увод у предмет, значај и коришћење електричне енергије

1.део: Упознавање са ученицима

 2део:  Упизнавање са предметом, потребном литературом: уџбеник Електричне инсталације и осветљење за II разред електротехничке школе, М Јустинијановић у предмету "Електричне инсталације и осветљење" који се проучава у 2. и 3. разреду  ученици треба да се упознају са следећим целинама:

·         Производња и коришћење електричне енергије,

·         Врсте и делови електричних инсталација,

·         Стандарди и прописи за електричне инсталације,

·         Елементи електричних инсталација,

·         Уређаји електричних инсталација,

·         Заштита од електричног удара,

·         Електричне инсталације по објектима,

·         Електрична постројења угрожена од експлозивних смеша,

·         Електрично осветљење,

·         Падови напона у електричним инсталацијама,

·         Пројектовање електричних инсталација.

 Циљ учења овог предмета је да ученици стекну потребна теоретска и практична знања да би могли

самостално да се баве пројектовањем, извођењем и одржавањем инсталација мањих објеката

(инсталација стана, радионице, улице и др) и да могуда учествују у већим пословима из ове области.

Резулат наученог је и израда пројекта инсталације стамбене јединице у 3. разреду уз помоћ професора.

 Улога електричне енергије у животу човека је толико значајна , да ако се она не би користила, људска цивилизација би се вратила вековима уназад.

Користи се свуда:

у домаћинству, индустрији, пољопривреди,  здравству, школству, јавним установама, превозу.

Електрична енергија осветљава станове, школе, улице, покреће машине,топи руде,

 напаја рачунаре, напаја све апарате који имају важну улогу у животу човека.

Који су извори електричне енергије и како се она добија? Сасвим мале колочине

 електричне енергиједобијају се хемијсим путем (батерије различитих облика и величина).

 Велики произвођачи електричне енергије су електране.

 Оне се граде на местима која су удаљена од потрошача.

3. део:Упознати ученике са начином рада на часу, начином оцењивања, правила којих ће се приджавати професор и ученици.

ees