Подручја рада
Претрага
1. Радионица

УВОД

ЦИЉ: Циљ ове радионице је да се ученици обавесте о циљевима и задацима програма и начином рада, и да се међусобно упознају.

ЗАДАЦИ: -   упознавање ученика са садржајем и циљевима предмета,

                  - упознавање са начином рада,

- међусобно представљање ученика,

- саопштавање очекивања од предмета.

Материјал за рад : - папир и оловке

- велики папир (хамер или пакпапир) за исписивање правила

ормација су књиге, штампа, радио, телевизија, филм, интернет.

ОПИС АКТИВНОСТИ

На уводном часу потребно је да се ученици упознају са садржајем предмета и начином рада, као и са радионичарским начином рада.

Први корак: Упознавање са предметом

- Када кажемо да смо ми грађани то значи да живимо у држави у којој сви имамо једнака права без обзира на класну или националну припадност, пол или било које друге разлике и такво друштво се зове грађанско друштво. Живот у грађанском друштву тражи од свих нас да поштујемо једни друге и уважавамо разлике које међу нама постоје, тражи да сами одлучујемо о стварима које су важне за нас, а пошто немамо увек исто мишљење, морамо знати како да се договарамо и радимо заједно, како да заступамо своја убеђења и решавамо сукобе, како да пепознамо и избегнемо насиље, шта можемо да урадимо за очување мира.

Овај предмет ће нам помоћи да боље упознамо себе и друге, да се боље разумемо, дружимо, разговарамо и договарамо.

- Овај предмет се разликује од других часова, све што се учи ради се кроз разговор и вежбе, које често личе на игру, а у ствари се баве врло озбиљним и важним стварима. На овим часовима се доста разговара, размењују се искуства, игра се различитих улога и игара, некада се црта, глуми, замишљају се различите ствари а некада се уради нешто и ван учионице.Предмет нема уџбеник, користе се краћи текстови, а извори инф

Други корак:  Међусобно представљање

Представљање, свако појединачно и свако да изнесе свија очекивања.

Трећи корак:Договор о раду- основна правила

Неопходно је на самом почетку утврдити правила а касније се та листа може допуњавати или мало мењати.

1.правило: Сви учествују, нема посматрача, мада свако има право да задржи за себе неки свој доживљај(правило даље)

2.правило: Свако мишљење је драгоцено, без обзира што се разликује од осталих. Важно је само да буде изречено на начин који не вређа друге.

3.правило: Док један ученик говори други га не ометају, сви имају једнаку шансу да буду саслушани.

4.правило: Седење у кругу или мањим радним групама.