Подручја рада
Претрага
20. Радионица

ДИНАМИКА И ИСХОДИ СУКОБА

 

ЦИЉ: Циљ ове радионице је да се ученици преко личног искуства упознају са динамиком конфликта.
ЗАДАЦИ:-
пролажење кроз искуство конфликта;

-уочавање и анализирање типичних исхода конфликта;

-сагледавање ефеката претпоставки и очекивања на ток комуникације.

Материјал за рад: Папири и оловке.

 ОПИС АКТИВНОСТИ

Први корак: Подела у парове, особе А и особе Б. Између њих се стави један папир и једна оловка. Из учионице изађу особе А и добијају инструкцију да нацртају сунчан дан, чаробну шуму, по који цвет и један бистри поток препун риба. У учионици, особе Б добију инструкцију да цртају сунчан дан, једну кућу са широм отвореним прозорима кроз које се види кућна идила. Улазе особе А у учионицу и међу паровима престаје сваки вид комуникације.

Други корак: Када су сви спремни за почетак рада хватају истовремено оловке и почињу са цртањем које траје три минута.

Трећи корак: Излагање радова на зиду, ученици их разгледају.

Четврти корак: Размена исхода:

1. Анализа типичних исхода. Анализирају се сами цртежи. Посматра се у којој мери они садрже елементе из обе инструкције. На тај начин се илуструју и различити исходи конфликта:

-победник/победник (цртежи који садрже обе варијанте-инструкције),

-победник/губитник (цртежи који садрже само једну инструкцију),

-губитник/губитник (цртежи код којих није јасно шта је нацртано),

-компромис (цртежи који се јасно састоје од два разграничена дела па свака инструкција стоји за себе).

2. Анализа процеса. Прати се како се на нивоу једног пара одвијала интеракција током вежбе. Открива се каква је била почетна позиција особа у пару и како се њихово понашање мењало током интеракције.

3. Анализа претпоставки и очекивања. Разматра се шта су биле почетне претпоставке и очекивања (о томе шта је задатак друге особе из пара), да ли су се мењале током вежбе и какву су улогу те претпоставке имале на сам ток и исход вежбе.

Анализира се сваки пар редом, и то сваки члан понаособ.

Завршни коментар:

Сарадњу не можемо наметати. Она се не подразумева нити једноставно очекује. Сарадња се изграђује и само тада она уствари постаје то што јој само име каже: ''сарадња''.