УВОД ЦИЉ И ЗАДАЦИ: ОПШТИ ЦИЉ предмета је да ученици средњих школа стекну сазнања, развију способности и вештине и усвоје вредности које су претпоставке за целовит развој личности и за компетентан, одговоран и ангажован живот у савременом грађанском друштву у духу поштовања људских права и основних слобода, мира, толеранције, равноправности полова, разумевања и пријатељства међу народима, етничким, националним и верским групама. ЗАДАЦИ НАСТАВЕ ПРЕДМЕТА СУ: -да ученици разумеју природу и начин успостављања друштвених, етичких и правних норми и правила и њихову важност за заједнички живот; -да се ученицци уведу у разумевање појма права и упознају са Конвенцијом о правима детета и другим међународним документима којe се баве људским правима; -да ученици науче врсте права и разумеју односе међу правима и узајамност права и одговорности; -да се код ученика развије осетљивост за кршење права, спремност за заштиту сопствених и права других и науче технике залагања за остваривања права детета; -да се ученици подстакну и оспособе за активну партиципацију у животу школе; -да се ученици обуче техникама групног рада и групног одлучивања; -да се код ученика развија способност критичког расуђивања и одговорног одлучивања и делања; -да се ученици обуче ефикасном планирању заједничких акција и пројеката; -да се избором садржаја и укупним начином рада у оквиру овог предмета поштују и практикују основне демократске вредности и подстакне њихово присвајање. САДРЖАЈИ ПРЕДМЕТА: - Основни појмови: -Потребе и права;
-Права и правила у учионици; -Права и закони; -Међународни документи о заштити права; - Врсте прaва и односи међу правима:
-Врсте права; -Односи међу правима; -Сукоб права; -Дечја и људска права; - Права и одговорности:
-Одговорности одраслих 1 и 2; -Одговорности деце; -Права и правила у учионици 2-вежбање - Кршење и заштита права:
-Кршење права детета; -Заштита права детета; - Планирање и извођење акција у корист права:
-Сагледавање промена; -Партиципација у школи 1 и 2; -Избор проблема 1 и 2; -Како решити проблем 1 и 2; -Израда плана акције 1 и 2; -Анализа могућих ефеката акције -Приказ и анализа групних радова -Планирање и извођење акције - акција по избору ученика. |