ПРАВА И ПРАВИЛА У УЧИОНИЦИ 1 Циљ: Циљ ове радионице је да се ученици упознају са начином рада у овом предмету и уведу у проблематику права и одговорности. ЗАДАЦИ: - увођење ученика у групни рад; -увиђање међусобне повезаности права, обавеза и правила; -упознавање са елементима демократског одлучивања. Материјал за рад: папири и један постер. ОПИС АКТИВНОСТИ Први корак: Подела у групе које носе ознаку А, Б или В. Свака група да изабере једног извештача. Дискусија: Како сте изабрали свог извештача? Други корак: Подела папира подељеног на три дела. На горњој трећини треба да упишу оно што сматрају да су права сваког појединца у њиховом разреду. Дискусија: Како сте обавили задатак? Да ли сте сви учествовали? Трећи корак: Група А свој папир даје групи Б, група Б групи В а група В групи А. Свака група треба да размотри добијену листу права и да нађе и забележи на другом листу папира под истим редним бројем обавезе које стоје у вези са тим правима. Четврти корак: Поново у круг замењују папире и треба добро да проуче све предлоге које су добили. На основу тога што су добили треба да формулишу највише 5 правила понашања у њиховој учионици, која следе из датих права и обавеза и да их напишу великим словима на трећем делу папира. Правила треба да буду јасна и прецизна и да описују жељено понашање. (нпр. Право да буде саслушан, обавеза да саслушамо једни друге – правило: НЕ ГОВОРИ ДОК ДРУГИ ГОВОРЕ). Пети корак: Анализа правила: Извештачи образлажу листе правила, после сваког излагања дискусија. Шести корак: Гласање за правила. Сваки ученик има 4 бона за гласање које може да да оном правилу које сматра да треба да буде заступљено у њиховој учионици. Четири правила која добију највећи број гласова постају ПРАВИЛА У УЧИОНИЦИ. Могу да их испишу крупним словима на постеру и окаче на зид или врата да их подсећају на поштовање правила која су сами усвојили. |