ПРАВА И ЗАКОНИ ЦИЉ: Циљ ове радионице је да помогне ученицима да разумеју потребу законског регулисања права и обавеза. ЗАДАЦИ: -упознавање са суштином уговора као сагласности воља; -стицање увида у потребу законског регулисања права и обавеза; -стицање основних знања о Конвенцији о правима детета. Материјал за рад: папири, оловке, један пример из листе ''Елементи уговора'' за сваку групу. Прилог: ''Конвенција о правима детета – основне информације'' за сваког ученика. ОПИС АКТИВНОСТИ Први корак: Подела у групе. Свака група добије по један пример из листе и на основу ситуације и задатих елемената саставе уговор којим ће се регулисати та ситуација. Представници група читају и води се дискусија. Други корак: Разговор: -Шта значи обавезати се? -Шта је уговор? (Сагласност воља између страна уговорница, важи за оне који су усагласили своју вољу око одређених права и обавеза). -Да ли државе међусобно могу да склапају уговоре? (Они могу бити билатерални и мултилатерални, њима се регулишу односи међу државама потписнцама). -Шта је закон? (Правни акт којим се дефинишу одређена правила понашања, скуп правних норми). -Ко доноси закон? (Држава, односно парламентна предлог владе). -Које области могу да се регулишу законом? -Kако појединци треба да се односе према закону? Трећи корак: Упознавање са основним информацијама везаним за Конвенцију о правима детета. Истаћи да је Конвенција међународни уговор јер се њиме такође регулишу нека права и обавезе. Подела прилога ''Конвенција о правима детета – основне информације''. Материјал за рад: Елементи уговора - пример
Данијел нема бицикл, а лето је. Марија има бицикл али га неће користити током распуста јер иде код баке која живи на планини. Пристаје да позајми бицикл Данијелу, али жели да закључе уговор о зајму. Уговор треба да садржи следеће елементе: -КО га закључује(имена лица); -ШТА је предмет уговора (због чега се уговор склапа); -ВРЕДНОСТ уговора (могућност накнаде); -РОК уговора (када се склапа, до када траје); -пажња према предмету(однос бриге, чување предмета); -шта у случају неиспуњења обавеза (прекид, надокнада). |
- пример
Петоро другова и другарица желе нову друштвену игру (монопол, ризико или сл.). Међутим, игра је скупа и они одлуче да поделе трошкове, тј. да заједнички купе игру и после је заједнички користе. Желе да о томе закључе уговор који треба да садржи следеће елементе: - КО га закључује (имена лица); -ШТА је предмет уговора (због чега се уговор склапа); -ВРЕДНОСТ уговора (могућност накнаде); -РОК уговора (када се склапа, до када траје); -пажња према предмету(однос бриге, чување предмета); -шта у случају неиспуњења обавеза (прекид, надокнада). |
|