Подручја рада
Претрага
4. Радионица

ПРАВА И ЗАКОНИ

 

ЦИЉ: Циљ ове радионице је да помогне ученицима да разумеју потребу законског регулисања права и обавеза.

ЗАДАЦИ: -упознавање са суштином уговора као сагласности воља;

-стицање увида у потребу законског регулисања права и обавеза;

-стицање основних знања о Конвенцији о правима детета.

Материјал за рад: папири, оловке, један пример из листе ''Елементи уговора'' за сваку групу.

Прилог: ''Конвенција о правима детета – основне информације'' за сваког ученика.

 ОПИС АКТИВНОСТИ

Први корак: Подела у групе. Свака група добије по један пример из листе и на основу ситуације и задатих елемената саставе уговор којим ће се регулисати та ситуација.

Представници група читају и води се дискусија.

Други корак: Разговор:

-Шта значи обавезати се?

-Шта је уговор? (Сагласност воља између страна уговорница, важи за оне који су  усагласили своју вољу око одређених права и обавеза).

-Да ли државе међусобно могу да склапају уговоре? (Они могу бити билатерални и мултилатерални, њима се регулишу односи међу државама потписнцама).

-Шта је закон? (Правни акт којим се дефинишу одређена правила понашања, скуп правних норми).

-Ко доноси закон? (Држава, односно парламентна предлог владе).

-Које области могу да се регулишу законом?

-Kако појединци треба да се односе према закону?

Трећи корак: Упознавање са основним информацијама везаним за Конвенцију о правима детета. Истаћи да је Конвенција међународни уговор јер се њиме такође регулишу нека права и обавезе.

Подела прилога ''Конвенција о правима детета – основне информације''.

 Материјал за рад: Елементи уговора

  1. пример

Данијел нема бицикл, а лето је. Марија има бицикл али га неће користити током распуста јер иде код баке која живи на планини. Пристаје да позајми бицикл Данијелу, али жели да закључе уговор о зајму.

Уговор треба да садржи следеће елементе:

-КО га закључује(имена лица);

-ШТА је предмет уговора (због чега се уговор склапа);

-ВРЕДНОСТ уговора (могућност накнаде);

-РОК уговора (када се склапа, до када траје);

-пажња према предмету(однос бриге, чување предмета);

-шта у случају неиспуњења обавеза (прекид, надокнада).

 

 

  1. пример

Петоро другова и другарица желе нову друштвену игру (монопол, ризико или сл.). Међутим, игра је скупа и они одлуче да поделе трошкове, тј. да заједнички купе игру и после је заједнички користе. Желе да о томе закључе уговор који треба да садржи следеће елементе:

- КО га закључује (имена лица);

-ШТА је предмет уговора (због чега се уговор склапа);

-ВРЕДНОСТ уговора (могућност накнаде);

-РОК уговора (када се склапа, до када траје);

-пажња према предмету(однос бриге, чување предмета);

-шта у случају неиспуњења обавеза (прекид, надокнада).