Подручја рада
Претрага
18. Радионица

САГЛЕДАВАЊЕ ПРОМЕНА

 

ЦИЉ: Циљ ове радионице је да се ученици наведу на размишљање о сопственом утицају на догађаје у будућности.

ЗАДАЦИ: -уочавање да су могуће различите будућности;

-сагледавање улоге људског деловања у одређивању догађаја у будућности;

-освешћивање и развијање спремности да се преузме лична одговорност и да се ангажује у решавању проблема деце и младих.

Материјал за рад: -папир и оловка за сваког ученика.

 ОПИС АКТИВНОСТИ

Први корак: Ученици раде индивидуално. Сваки ученик црта хоризонталну линију до половине листа папира. Треба да замисле да та линија представља личну временску линију њиховог досадашњег живота, тако да је њен леви крај –моменат њиховог рођења, а њен десни крај – садашњост, односно  тренутак у ком се налазе. Треба да размисле о најважнијим догађајима у њиховом досадашњем животу и да их убележе на линију, на одговарајуће место између тренутка рођења и тренутка садашњости, према редоследу по ком су се дешавале.

Други корак: Ученици сада продужавају започету временску линију, али тако да представе да се она грана. Настављени краци представљају и даље њихову временску линију, али у будућности, и то две различите могуће будућности. На доњи крак линије ученици треба да убележе неке могуће догађаје за које претпостављају да би се могле догодити у вероватној будућности, а на горњи крак догађаје који би се догодили у будућности коју би сматрали идеалном, какву прижељкују.

Трећи корак: Сваки ученик нађе пара и представи му своју временску линију или оно са ње што би желео да покаже.

 Четврти корак: Подела у мале групе. У групама свако представи разлику између вероватне и идеалне будућности, затим разговарају о разлозима због којих се те две будућности разликују.

Пети корак: -Коме се чини да ће се његова идеална будућност стварно остварити? Зашто?

-Шта би требало да се догоди да би се оствариле ваше идеалне будућности? Од чега све зависи која ће се од линија  будућности стварно остварити? Каква је ваша улога у томе?

-Шта бисмо могли да предузмемо да повећамо вероватноћу да слика наше идеалне будућности постане стварност?