Подручја рада
Претрага
Реализам- Гистав Курбе (Сахрана у Орнану)

Projekat Živeti zajedno

Opšti podaci o nastavnoj jedinici

Predmet

Likovna kultura

Istorija umetnosti

Naziv nastavne jedinice

Realizam- Gistav Kurbe (Sahrana u Ornanu)

Razred

prvi, drugi

Autor nastavne jedinice

Marija Žunić

Škola

Tehnička škola Užice

Tip časa

obrada

Nastavne metode

verbalno- tekstuane, ilustrativno- demonstrativne

Oblici rada

frontalni, idividualni, grupni rad

Ciljevi (ukratko navesti ciljeve koji se žele postići navedenim aktivnostima)

- upoznavanje učenika sa pojmom realizma, odlikama ovog slikarskog pravca, osnovnim načelima kao i predstavnicima

-uočavanje elemenata interulturalnosti kroz ljuska prava i diskriminacijuna odabranom umetničkom delu analizirajući društvene odnose i slojeve kao i njihov međusobni odnos

Ishodi (taksativno navesti kakve ishode očekujemo posle navedenih aktivnosti, tj. šta će učenici usvojiti/razumeti/osvestiti/uraditi posle aktivnosti)

-učenik treba da razume pojam realizma

-učenik treba da zna odlike pravca, osnovna načela i predstavnike

-učenik treba da razume pojam društvenog raslojavanja koji ne mora imati samo negativnu konotaciju (ravnopravnost društvenih slojeva)

-učenik treba da razume neprestanu potrebu društva za raslojavanjem gledano kroz različite epohe

Tok časa (navesti scenario nastavne jedinice, tj. uvodne, centralne i zavrsne aktivnosti. Odrediti i orijentacioni vremenski okvir za aktivnosti – navesti trajanje aktivnosti u minutima)

I korak: (10 min)

frontalni razgovor sa učenicima u okviru sledećih tema:

-vreme nastanka, odnosno kada se javlja realizam

-istorijski uslovi u kojima se javlja ovaj pravac

-opšte odlike realizma

-predstavnici pravca (Kurbe,Domije)

- isticanje cilja časa : analiza dela Gistava Kurbea „Sahrana u Ornanu“ kao dela na kome se mogu uočiti glavne odlike ovog pravca

II korak: podela učenika u grupe, davanje instrukcija za rad i rad grupa (oko 15 min)

- -podelimo se na četiri grupe (po nekom kriterijumu)

-svaka grupa dobija svoj zadatak

1. grupa: analiza delo iz ugla sveštenika (analiza načina oblačenja, položaja na slici, ali i u društvu)

2. grupa: analiza dela iz ugla gradjanskog sloja (analiza načina odevanja po kome se prepoznaje pripadnost odredjenom drustvenom sloju, ugladjenost, bogatstvo)

3. grupa: analiza dela iz ugla žena (uočavanje različitosti izmedju žena nižeg i višeg staleza koje su prikazane na slici)

4. grupa: analiza dela iz ugla nižeg staleža (položaj na slici koji simboliše društveni položaj, način odevanja, umoran izgled)

- zaključci rada se ispisuju na hameru

III korak: prezentacija rada svake grupe (oko 15 min)

IV korak: (oko 5 min)

-zaokruživanje teme uz osvrt na današnjicu (društveni slojevi, odnosi izmedju društvenih klasa, položaj žene u duštvu nekad i sada, komparacija prošlosti i sadašnjosti), različita prava nekada i sada (praviti paralelu sa današnjicom)

Elementi interkulturalnosti u nastavnoj jedinici (detaljno navesti šta su sve elementi koji ukazuju na različitost i uvažavanje različitosti u određenoj nastavnoj jedinici, na koje sve načine nastavna jedinica podstiče učenike da razmišljaju o različitostima i da se decentriraju iz svoje tačke gledišta)

- analiza podele društva na različite staleže, a shodno tome i različita prava koja ti staleži imaju (prepoznajemo na slici po položaju figura, načinu odevanja, ravnoj horizontalnoj pozadini koja je simbol nepromenljivosti u društvenim odnosima)

-paralela prošlost – sadašnjost – budućnost (Hristovo raspeće kao simbol apsolutnosti vremena, odnosno društveni slojevi postoje nezavisno od vremena)

-podela društva na polove (različit položaj žena i muškaraca na slici – žene su u zadnjem planu)

-različit izgled žena koje pripadaju višem i onih koje pripadaju nižem sloju (jasna razlika u načinu odevanja i akcenat na izrazima lica)

-povlašćen položaj sveštenstva u društvu (raskoš i bogatstvo u odevanju, superioran položaj u odnosu na ostale aktere na slici)

Materijal ( taksativno navesti materijale koji se koriste za realizaciju nastavne jedinice, a primerak svakog materijala dostaviti u prilogu).

- reprodukcija slike ’’Sahrana u Ornanu’’, Gistav Kurbe (4 reprodukcije)

- kartice za podelu na grupe

- hamer (flip čart)- 4 komada, markeri

Napomena

- čas se može realizovati i kao dvočas