I korak: (10 min) frontalni razgovor sa učenicima u okviru sledećih tema: -vreme nastanka, odnosno kada se javlja realizam -istorijski uslovi u kojima se javlja ovaj pravac -opšte odlike realizma -predstavnici pravca (Kurbe,Domije) - isticanje cilja časa : analiza dela Gistava Kurbea „Sahrana u Ornanu“ kao dela na kome se mogu uočiti glavne odlike ovog pravca II korak: podela učenika u grupe, davanje instrukcija za rad i rad grupa (oko 15 min) - -podelimo se na četiri grupe (po nekom kriterijumu) -svaka grupa dobija svoj zadatak 1. grupa: analiza delo iz ugla sveštenika (analiza načina oblačenja, položaja na slici, ali i u društvu) 2. grupa: analiza dela iz ugla gradjanskog sloja (analiza načina odevanja po kome se prepoznaje pripadnost odredjenom drustvenom sloju, ugladjenost, bogatstvo) 3. grupa: analiza dela iz ugla žena (uočavanje različitosti izmedju žena nižeg i višeg staleza koje su prikazane na slici) 4. grupa: analiza dela iz ugla nižeg staleža (položaj na slici koji simboliše društveni položaj, način odevanja, umoran izgled) - zaključci rada se ispisuju na hameru III korak: prezentacija rada svake grupe (oko 15 min) IV korak: (oko 5 min) -zaokruživanje teme uz osvrt na današnjicu (društveni slojevi, odnosi izmedju društvenih klasa, položaj žene u duštvu nekad i sada, komparacija prošlosti i sadašnjosti), različita prava nekada i sada (praviti paralelu sa današnjicom) |