Циљ овог предмета је да ученици стекну проширена знања о супстанцама и њиховим својствима, да их примењују у пракси, да им стечена знања послуже за усвајање садржаја стручних предмета. Задаци наставе су: - оспособљавање ученика да зна разлику између квалитативног и квантитативног значења хемијских симбола елемента и хемијских формула елемената и једињења, тј. разликује хемијске елементе од хемијских једињења; - оспособљавање ученика да на основу електронске конфигурације елемента одреди његов положај у Периодном систему елемената – на основу чега може да процени својства елемената и њихових једињења; - оспособљавање ученика да зна разлике између јонских и ковалентних једињења, као и основне карактеристике метала; - овладавање знањима о основним хемијским законитостима и појмовима – мол, моларна маса и моларна запремина –као и основним израчунавањима на основу хемијских формула и једначина хемијских реакција; - овладавање знањима о дисперзним системима, особинама колоидних система, суспензијама, емулзијама и правим растворима, као и начинима изражавања концентрације; - оспособљавање ученика да зна класификацију и номенклатуру неорганских једињења: хидрида, оксида, киселина, база и соли; - овладавање знањима везаним за термохемијске промене, брзину хемијске реакције и хемијску равнотежу и њихов утицај на разградњу различитих супстанци; - оспособљавање ученика да разликује електролите од неелектролита и да зна особине електролита; - овладавање знањима о оксидо-редукционим процесима, као и о процесима претварања хемијске енергије у електричну и обрнуто; - овладавање знањима о водонику, кисеонику и њиховом најзначајнијем једињењу води, њеном значају и заштити; - овладавње знањима о појединим хемијским елементима и једињењима, њиховим особинама и утицају на човека и животну средину.
|