ПРАВА И ВРЕДНОСТИ ЦИЉ: Циљ ове радионице је да ученици схвате везу између вредности и права и да се упознају са оним вредностима које су, у сфери људских права, универзално прихваћене. ЗАДАЦИ: -уочавање индивидуалних разлика у вредносним опредељењима; -разликовање идеалних од стварних вредности; -уочавање повезаности права и вредности; -препознавање универзално прихваћених вредности у контексту људских права. Материјал за рад: папири са списком 20 вредности или скуп картица са исписаним вредностима. ОПИС АКТИВНОСТИ Први корак: Парови. Сваки учени добије вредности. Свако за себе треба да их разврста у три категорије: у прву А –треба да ставе оне вредности које су им најважније; у другу Б –оне које сматрају мање важним; и у трeћу В –стављају оне вредности које им нису значајне или су према њима индиферентни. Други корак: Размена у пару: пореде своје категорије, анализирају и образлажу један другом. Дискусија: Да ли су оне вредности које сте изабрали као најважније за вас ''Идеалне'' или ''стварне'' вредности – оне којих се стварно држите, које условљавају ваше понашање. Трећи корак: Спајање парова у групе од 4 или 6 чланова. Враћају се на почетну групу вредности и треба да издвоје оне вредности које стоје у основи људских права. Затим треба сви да дођу до концензуса око ''листе универзално прихваћених вредности'' у сфери људских права. Напомена: Вредност се дефинише као нешто за чим вреди трагати и нешто што заслужује да се брани. Људска права су заснована на вредности људског достојанства. Картице ''Вредности'': Мир | Љубав | Поштење | Сигурност | Задовољство собом | Здравље | Одговорност | Послушност | Једнакост | Патриотизам | Породица | Људско достојанство | Ред | Слобода | Солидарност | Поштовање другог | Правда | Конкуренција | Толеранција
| Друштвени успех |
|