ИЗБОР ПРОБЛЕМА I – Стање дечјих права у мојој школи и околини ЦИЉ: Циљ ове радионице је да ученици науче да анализирају стање дечјих права у својој средини. ЗАДАЦИ: -развијање способности за анализирање стања дечјих права; -развијање осетљивости за стање дечјих права. Материјал за рад: -комплет картица права за сваку групу; -папир за сваку групу; -један хамер папир и фломастери (за израду заједничког постера). ОПИС АКТИВНОСТИ Први корак: Подела у групе. У оквиру групе треба да поразговарају о проблемима деце у њиховој школи и сваки проблем за забележе на папир. Тако настају групне листе «Проблеми деце и младих». Други корак: Групе добијају комплет картица права и имају задатак да за сваки идентификовани проблем пронађу одговарајуће право или групу права и упишу број или назив члана уз проблем. Трећи корак: Радећи у групи ученици праве ранг листу угрожености права и додељују број 1најугроженијим, а ранг 5 најмање угроженом од пет изабраних права. Рангове уписују поред проблема на својој листи. Четврти корак: На основу ранг листа сваке групе, ученици праве заједничку листу – постер «Стање дечјих права у нашој школи и околини» . |